Caddies öppna kurser våren 2018

Boka din plats hos oss redan idag!

Har du funderat kring att läsa någon kurs i vår? Har du kanske tänkt på att utveckla nya kunskaper för att ta nästa steg i din nuvarande yrkesroll eller befattning? Eller vill du helt enkelt bara bli inspirerad och få ny energi i ditt jobb? Nu startar vi upp kurser för dig som jobbar inom sport- och upplevelsebranschen. Ta chansen och anmäl dig eller era medarbetare till våra öppna kurser nu i vår. Du finner vårens fem olika kurser lite längre ned på sidan.

 

Vår erfarenhet av utbildning har skapat en Caddie-modell som vi är stolta och glada över att kunna presentera. I våra kurser ser vi det som naturligt att kombinera teori med praktisk relevans. Kurserna är nischade för dig som verkar inom sport- och upplevelsebranschen. Våra kurser är noggrant valda och utformade för att skapa direkt nytta för dig som deltagare. Vi har till vårens kurser valt ut de fem områden som just nu är mest populära och efterfrågade från branschen. Och vi kommer denna vår att finnas på plats i Stockholm, Göteborg och Malmö.

 

Saknar du någon kurs eller skulle du hellre se en intern och skräddarsydd utbildningsdag för era deltagare? Hör av er till oss så arbetar vi fram ett förslag som skulle passa just er.

 

________________________________________________________________________________________

Grundläggande marknadskommunikation

Målgrupp: Kursen vänder sig primärt till dig som arbetar med reklam och kommunikation inom sport- och/eller upplevelsebranschen och som vill utveckla din kompetens till nästa nivå.

 

Innehåll: Kursen ger dig en helhetsbild kring hur du går tillväga för att kommunicera mot just din marknad. Du får grundläggande kunskap inom marknadskommunikationens tre huvudblock; målgrupp, budskap och medieval. Teoretiska och praktiska perspektiv varvas för att du ska få med dig konkreta färdigheter och verktyg efter avslutad kurs. Vi presenterar också hur digital marknadsföring kan användas i praktiken.

 

När och var: 8 maj i Göteborg och 28 maj i Malmö
Tid: 09.00-15.00
Nivå: Grundläggande 
Kursledare: Martin Andersson, Caddie
Prisnivåer: 2400 kr/deltagare (inklusive moms) för föreningar och förbund.
3400 kr/deltagare (exklusive moms) för företag och organisationer.

 

 

Ladda ner kursplan Boka kurs

 

 

________________________________________________________________________________________

Värdeskapande sponsring med fokus på affärsnytta och samhällsnytta

Målgrupp: Kursen vänder sig primärt till dig som arbetar med sponsring och är rättighetsinnehavare (förening, förbund, individ eller evenemang) inom sport- och/eller upplevelsebranschen och som vill fördjupa din kompetens inom området.

 

Innehåll: Vi kommer att fokusera kring det som skapar värde i dagens moderna sponsring. Därför kommer affärsnytta och samhällsnytta löpa som en röd tråd under kursdagen. Hur bör en rättighetsinnehavare arbeta för att få fler sponsorer? Och hur kan vi stärka och utveckla våra befintliga samarbeten? Vi varvar teoretiska resonemang med case och framgångsrika exempel direkt från olika sponsringssamarbeten. Vi spanar också in de senaste trenderna från branschen.

 

När och var: 16 maj i Göteborg och 23 maj i Stockholm
Tid: 15.00-20.00
Nivå: Fördjupande
Kursledare: Frans Fransson, Caddie
Prisnivåer: 2900 kr/deltagare (inklusive moms) för föreningar och förbund.
3900 kr/deltagare (exklusive moms) för företag och organisationer.

 

 

Ladda ner kursplan Boka kurs

 

 

________________________________________________________________________________________

Eventproduktion

Målgrupp: Kursen vänder sig primärt till dig som arbetar med event, projektledning och produktionsledning inom sport- och/eller upplevelsebranschen och som vill fördjupa din kompetens inom eventproduktion.

 

Innehåll: Att arrangera event kräver god förståelse för de olika moment som måste genomföras för att kunna skapa en bra helhet. Event är beroende av att alla detaljer blir precis så som det är tänkt och planerat, med tanke på att det ofta är kopplat till en kunds upplevelse på plats. Med utgångspunkt från en produktionsprocess så skapar vi en helhetsbild av de olika stegen som man tar sig igenom, från idé till utvärdering av ett event.

 

När och var: 17 maj i Malmö och den 22 maj i Göteborg
Tid: 09.00-15.00
Nivå: Fördjupande
Kursledare: Martin Andersson, Caddie
Prisnivåer: 2900 kr/deltagare (inklusive moms) för föreningar och förbund.
3900 kr/deltagare (exklusive moms) för företag och organisationer.

 

 

Ladda ner kursplan Boka kurs

 

 

________________________________________________________________________________________

Varumärkesutveckling för ett idrottsvarumärke

Målgrupp: Kursen vänder sig primärt till dig som arbetar med strategiska frågor (styrelseledamot, vd eller klubb- och verksamhetschef) inom sport- och/eller upplevelsebranschen och som vill fördjupa din kompetens inom varumärkesutveckling.

 

Innehåll: Det strategiska och långsiktiga arbetet med att skapa värde för idrottsvarumärket (föreningen, förbundet, evenemanget) och för dess intressenter har aldrig varit viktigare att fokusera på. Vi diskuterar hur ett idrottsvarumärke kan byggas och stärkas över tid och vad det är som skapar nytta och värde. Vi går igenom vilka olika steg i denna process som en aktör bör beakta för att skapa ett långsiktigt och hållbart varumärke.

 

När och var: 8 maj i Stockholm och 15 maj i Göteborg
Tid: 15.00-20.00
Nivå: Fördjupande
Kursledare: Frans Fransson, Caddie
Pris: 2900 kr/deltagare (inklusive moms) för föreningar och förbund.
3900 kr/deltagare (exklusive moms) för företag och organisationer.

 

 

Ladda ner kursplan Boka kurs

 

 

____________________________________________________________________________________

Biljett- och publikrekrytering – hur kan en eventaktör maximera sina intäkter?

Målgrupp: Kursdagen vänder sig primärt till dig som arbetar med biljett- och publikrelaterade uppgifter på idrottsföreningar, idrottsförbund, arenor, anläggningar och event, och som vill bredda sin kompetens inom detta arbetsområde. 

 

Innehåll: Biljett- och publikrelaterade frågor är idag ett yrkesområde som är på stark frammarsch och som få senare tid fått ökad betydelse inom såväl sport- som upplevelseindustrin. Du som deltagare blir introducerad i begrepp och modeller som kan användas direkt i din vardag. Vi går på ett grundläggande sätt igenom vilka olika steg i processen som en eventaktör bör beakta för att skapa ett långsiktigt lönsamt arbete inom biljett- och publikrekrytering.

 

När och var: 22 maj i Stockholm
Tid: 09.00-15.00
Nivå: Grundläggande 
Kursledare: Frans Fransson, Caddie
Prisnivåer: 2400 kr/deltagare (inklusive moms) för föreningar och förbund.
3400 kr/deltagare (exklusive moms) för företag och organisationer.

 

 

Ladda ner kursplan Boka kurs

 

 

________________________________________________________________________________________

Caddies kursprogram våren 2018

8/5 Marknadskommunikation, Göteborg
Martin Andersson

 

8/5 Varumärkesutveckling, Stockholm
Frans Fransson

 

15/5 Varumärkesutveckling, Göteborg
Frans Fransson

 

16/5 Sponsring, Göteborg
Frans Fransson

 

17/5 Eventproduktion, Malmö
Martin Andersson

 

22/5 Biljett- och publikrekrytering, Stockholm
Frans Fransson

 

22/5 Eventproduktion, Göteborg
Martin Andersson

 

23/5 Sponsring, Stockholm
Frans Fransson

 

28/5 Marknadskommunikation, Malmö
Martin Andersson

 

________________________________________________________________________________________

Våra kursansvariga

Martin Andersson

 

Martin är utbildare och konsult på Caddie med en gedigen erfarenhet som föreläsare och kursansvarig. Han har en bred repertoar som erbjuder kompetensutveckling inom marknadsföring, projektledning, event och destinationsutveckling. Under de senaste sex åren har Martin drivit många av Caddies externa utbildningsuppdrag mot kunder inom framförallt Yrkeshögskolan. Han har också varit kursledare för regionala kompetensutbildningar runt om i landet med målet att höja kompetensen hos olika eventaktörer. Han är en mycket uppskattad pedagogisk resurs för våra kunder med dokumenterat goda resultat från de uppdrag som genomförts.

 

Frans Fransson

Frans är medgrundare och partner för Caddie Sport&Business och har 15 års erfarenhet av föreläsnings- och kursverksamhet inom branschen. Han är flitigt anlitad som föreläsare och kursledare inom såväl idrottsrörelsen som ute på universitet och yrkeshögskolor. Frans var projektledare och en av initiativtagarna till landets första och enda yrkeshögskoleutbildning inom sports marketing. Han har sedan starten av Caddie 2005 även arbetat som affärsutvecklare, utredare och projektledare för uppdrag mot företag, idrottsföreningar, idrottsförbund och utbildningsaktörer inom bland annat sponsring, affärsutveckling, varumärkeshantering, event och marknadsföring. 

________________________________________________________________________________________