december 13, 2018 9:00 f m
Published by

Studerande på Sports Marketing Diploma ger sina perspektiv på utbildning och karriär

I en intervjuserie kommer vi presentera de studerande som nu läser Sports Marketing Diploma (SMD). Det är en distansutbildning som genomförs under 1 år. Här har de studerande möjlighet att fördjupa sig inom ramen för sina olika intresseområden. De kan också planera och lägga upp utbildningen, utifrån sina olika förutsättningar i när man kan studera. Näst på tur är Johan Andreasson som berättar mer om sina tankar kring utbildningen så här långt.

Johan Andreasson

Berätta kort om dig och din bakgrund.
Johan heter jag, 28 år gammal och bosatt i Stockholm. Jag är i grunden utbildad kock, men valde för ett antal år sedan att satsa på försäljning och marknadsföring istället. En bransch där det alltid händer grejer och är full fart. Man träffar många nya människor varje dag och utvecklar sig själv som människa genom alla nya utmaningar och erfarenheter som arbetet ger. Det gillar jag!
Vad var det som gjorde att du sökte in till Sports Marketing Diploma?
Eftersom jag är en total sportnörd, som mer eller mindre har koll på alla sporter, så kändes den här utbildningen perfekt för mig, att kombinera sport med affärer! Eftersom jag både arbetar och pluggar samtidigt så passar den mig perfekt eftersom utbildningen är på distans.
Hur upplever du denna distansutbildning så här långt? 
En givande och väldigt intressant utbildning med bra innehåll och bredd, samtidigt som det är engagerade och kunniga föreläsare.
Hur ser dina ambitioner och mål ut med din framtida yrkeskarriär?
Efter avslutad utbildning är mitt mål att arbeta inom branschen i någon idrottsorganisation eller företag.
Siktet är inställt på att arbeta med försäljning och sponsring.

—————————————————————

Vill du precis som Johan läsa Sports Marketing på distans. Sök då in till vårens utbildningsomgång som har nästa planerade start i oktober 2019.

Categorised in: ,