april 16, 2013 12:58 e m
Published by

Vinnare av Guldäpplet

IFK Kristianstad har tilldelats Guldäpplet 2013. Vi på Caddie riktar ett stort grattis till klubben och inte minst till vår tidigare student Sebastian Rosenberg (Team 09) som är högst delaktig i priset. Sebastian jobbar sedan 2011 som marknadskoordinator för IFK.

IFK Jublar

 

 

 

 

 

 

Guldäpplet tilldelas det företag/organisation som utfört årets bästa marknadsföringsprestation med anknytning till Nordöstra Skåne. Syftet ska vara definierat och resultatet mätt. Guldäpplets syfte är att uppmärksamma och inspirera till nytänkande, utveckling och debatt inom marknadsföringsområdet samt visa på de positiva effekter en väl genomförd marknadsstrategi kan innebära.

-Vår målsättning är att sätta avtryck långt utanför de traditionella handbollsramarna för att lyfta både IFK och handbollen, säger Nikolas Larsson Marknadschef IFK Kristianstad. Guldäpplet inspirerar oss att arbeta vidare och förbättra oss. Det mesta är fortfarande ogjort.

Utvecklingen av föreningen har nått rekordhöjder. Efter att grundserien avslutats så har klubben ett publiksnitt 4082, i grundserien! Publiksnittet i grundserien 2011/2012 landade på 3245 personer. I år har IFK Kristianstad ökat sitt snitt med 837 personer, på en säsong. Idag är föreningen landets 29:e publikkära lag, detta gör att man för närvarande är bästa icke hockey/fotbollslag i Sverige.

-Vi är mycket glada över att vinna detta pris. Det är ett bevis på att den strategi vi tror på och arbetat hårt med har verkligen burit frukt, säger Sebastian Rosenberg marknadskoordinator på IFK Kristianstad.

– Vi är stolta över att få vara delaktiga i priset, säger Nils Jirsell på Quid reklambyrå. Precis som med ”vanliga” företag har framgången skapats genom en konsekvent och tydlig varumärkesstrategi med väl uttalade mål. Projektet har omfattat många media som tillsammans skapar en stor helhetsupplevelse. Den grafiska formen har förändrats kraftigt under 2012 och funnit sina former i olika media. Nu arbetar vi på att ytterligare lyfta varumärket IFK Kristianstad under 2013.

 

Categorised in: