februari 1, 2018 8:26 f m
Published by

Guldbiljetten 2017 till Audi FIS World Cup Hammarbybacken

Företaget Attendance2 har som mål att höja statusen hos de som är ansvariga för publiken hos idrottsföreningar och evenemangsarrangörer. Det kan handla om både att öka upplevelsen för publiken på plats, som att öka biljettförsäljningen för evenemanget. Därför har de instiftat ett årligt pris som de kallar för Guldbiljetten. Priset går till “den person, klubb eller arrangör som under det gångna året på ett påtagligt sätt lyft publiksnittet, servicen och stämningen utifrån sina förutsättningar och villkor.” 

 

2017 års vinnare blev Audi FIS World Cup i Hammarbybecken i Stockholm. World Cup i Hammarbybacken har blivit närmast synonymt med underhållning i världsklass och ett event som flyttar in den alpina sporten i citymiljö. Årets event arrangerades så sent som i tisdags, med en ny spektakulär underhållning och publikfest. 

 

Juryn för detta priset ger följande motivering:

“Att arrangera en alpin skidtävling i Stockholm är en tuff utmaning, med tanke på att det egentligen inte finns en arena, klimat, optimala förutsättningar och dessutom ett mycket brett utbud av konkurrerande aktiviteter.  2016 arrangerandes den första tävlingen inför utsålda läktare, 2017 upprepades succén och ingenting pekar på att inte det kommer bli lapp på luckan den 30 januari 2018. Detta har man lyckats med genom att nyttja sociala medier, sitt nätverk, partners och alla möjligheter som den nya tekniken erbjuder.

 

Läs också mer om tidigare års vinnare av Guldbiljetten:

2013 Handbollsklubben IFK Kristianstad
2014 Hammarby Fotboll
2015 Villa Lidköping
2016 Örebro HK

 

Läs mer om Guldbiljetten:

http://nyhetsbrev.propublik.se/x/?S7Y1_p9ra2TwP8fW8n_RraGxhRkAA17

 

Categorised in: ,