december 12, 2018 9:00 f m
Published by

Studerande på Sports Marketing Diploma ger sina perspektiv på utbildning och karriär

I en intervjuserie kommer vi presentera de studerande som nu läser Sports Marketing Diploma (SMD). Det är en distansutbildning som genomförs under 1 år. Här har de studerande möjlighet att fördjupa sig inom ramen för sina olika intresseområden. De kan också planera och lägga upp utbildningen, utifrån sina olika förutsättningar i när man kan studera. Näst på tur är Maximilian Gyllsten som berättar mer om sina tankar kring utbildningen så här långt.

Maximilian Gyllsten

 

Berätta kort om dig och din bakgrund.

Jag heter Maximilian Gyllsten och är 25 år. Jag är aktiv inom ishockey samt parahockey, styrelseledamot i Alingsås hockey och landslagsspelare med ett VM 0ch ett OS inom parahockeyn.

Vad var det som gjorde att du sökte in till Sports Marketing Diploma?

Från att jag hörde talas om utbildningen första gången så visste jag att detta var något för mig. Att läsa på distans är nytt för mig men väldigt lärorikt och med täta samtal från kursledarna funkar det bra för mig.

Hur upplever du denna distansutbildning så här långt? Går den att förena med ett annat yrke skulle du säga?

Det gör den med all säkerhet, men då jag har en hel del med landslaget i parahockey har jag inte något arbete att gå till på vardagarna. Jag jagar efter en praktik plats där man kan se branschen inifrån och vara i vardagen.

Hur ser dina ambitioner och mål ut med din framtida yrkeskarriär?

Jag hoppas att få arbeta inom sportbranschen på något sätt, sen är jag inte helt hundra på om jag i detta nu vet precis vad det skulle vara. Men något som jag brinner för är projekt och utveckling. Om det är inom en förening alt förbund vet jag inte nu.

—————————————————————

Vill du precis som Maximilian läsa Sports Marketing på distans. Sök då in till vårens utbildningsomgång som har nästa planerade start i oktober 2019.

Categorised in: ,