november 24, 2017 9:18 f m
Published by

Sponsrings- och Eventföreningen (SEFS) blir nu Sponsrings- och Eventsverige (SES) och går från att vara en förening till att bli en branschorganisation för HELA Sverige. Det var de stora nyheterna när SES anordnade ett välbesökt lanseringsevent under torsdagen i Stockholm.

 

Förändringarna ligger i linje med den ompositionering som påbörjades för flera år sedan, men som nu landat i en ny och tydlig kommunikationsplattform. I sambandet med eventet lanserades även den nya hemsidan och logotypen. Arbetet har drivits fram av styrelsen i samarbete med byrån Passion Lab.

 

Vi innebär nu förändringarna konkret? Det slogs tydligt fast att SES i fortsättningen kommer att hålla kvar sponsring och event som begrepp. Branschorganisationen kommer att inspireras av värdeskapande kommunikation byggd på intressen och upplevelser. Och de utmanar människor och varumärken att mötas och ses rent bokstavligt. Nu handlar det om att få fler människor i hela landet att förstå den kraft och det värde som sponsring och event har. Det kommer därför vara ett behov av att vara synlig på fler platser i Sverige än i Stockholm och Göteborg, där man idag finns.

 

 

Categorised in: ,