mars 14, 2014 12:20 e m
Published by
Många är de klubbar som vill ha sitt varumärke genomlyst och undersökt. Vi på Caddie har bara det senaste året uppmärksammat att dessa frågor få allt större fokus i föreningslivet. En klubb som Caddie nu inlett ett varumärkesarbete åt är Mörrums Hockey. Representationslaget spelar i division 1F och tog sig i år till Allettan, där man denna säsong slutade sexa. Mörrums Hockey har startat sin utvecklingsresa. För cirka tre år sedan anställdes klubbchef Mikael Kellander. Sedan dess har man arbetat långsiktigt med att bygga upp sin organisation och sin verksamhet. Ett led i att stärka klubben ytterligare är att sätta varumärkesfrågan i fokus. Frans Fransson på Caddie Sport&Business genomför just nu en varumärkesanalys. Arbetet består i att göra intervjuer med ett antal intressenter till klubben, såsom media, sponsorer, politiker och tjänstemän. Den 1 april kommer medlemmar och supportrar att bjudas in till en framtidskväll. Parallellt med detta arbete har en intern arbetsgrupp startat upp en utbildningsserie där idrottsvarumärket är i centrum. Denna grupp kommer ta vid där analysarbetet slutar. På detta sätt kan klubben internt förankra de förslag som föreslås och arbeta vidare med att utarbeta en långsiktig varumärkesstrategi. På klubbens interna webb-tv-kanal har man gjort en intervju med Frans som handlar om detta analysarbetet. Se inslaget här:  https://tvgois1.solidtango.com/video/frans-fransson Skärmavbild 2014-03-14 kl. 13.34.31

Categorised in: