maj 6, 2014 7:04 e m
Published by
Igår presenterade Frans Fransson på Caddie Sport&Business den varumärkesanalys som har utförts på uppdrag av Mörrum Hockey. Detta arbete har pågått ett antal månader och frågeställningarna klubben önskade få svar på var bland annat: – Vilka värden uppstår i och kring ett varumärke? – Vilken nytta skapa klubben för kommun/samhälle/sponsorer/supporters/media? – Hur kan man värdera Mörrum Hockey som varumärke? – Vilka värden kan Mörrum Hockey skapa i framtiden? Studien har genomförts genom kvalitativa intervjuer med respondenter från olika intressenter till klubben. Likaså har en framtidskväll arrangerats tillsammans med SISU Blekinge, där supportrar och medlemmar fått komma med input till analysarbetet. Därutöver har Björn Anders Larsson på Idrottsekonomiskt Centrum i Lund genomfört en kvantitativ analys av klubbens varumärke. Utöver analysarbetet så har en utbildningsinsats med föreläsningar genomförts för klubbens marknadsgrupp. Denna grupp kommer nu arbeta vidare med det viktiga framtidsarbetet för Mörrum Hockey. Arbetet har rönt mycket uppmärksamhet i media. Nedan finns artiklar och länkar till några av dessa: Sveriges Radio Blekinge: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5854009 Blekinge Läns Tidning/Sydöstran: http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlshamn/morrum-hockey-vill-starka-sitt-varumarke%284272409%29.gm Hockeysverige.se: http://www.hockeysverige.se/mikael-mjornberg/2014/05/01/laxarna-bjuder-in-till-presskonferens/ Hockeysverige.se: http://www.hockeysverige.se/mikael-mjornberg/2014/05/06/morrum-pa-ratt-vag-men-plagas-av-sitt-forflutna/ TV-GOISET (sammanfattning av resultatet och intervju med Frans samt klubbchef Mikael Kellander):https://tvgois1.solidtango.com/video/varumarkesanalys Nu önskar vi på Caddie ett stort och varmt lycka till på Mörrum Hockeys framtidsresa!      

Categorised in: